Recerca, Sensibilització i Innovació per a les Malalties Oculars
Les malalties oculars que abans implicaven greus problemes de visió avui tenen solucions mèdiques gràcies als avenços en investigació. Des de l’Associació Discapacitat Visual Catalunya, treballem per convertir Catalunya en un referent mundial en la investigació d’aquestes afeccions, aprofitant la qualitat dels professionals d’oftalmologia i òptica del nostre país.
Sensibilització i Divulgació
Un dels nostres objectius prioritaris és sensibilitzar la societat sobre la importància d’invertir en recerca en el camp de la visió. Promovem aquesta tasca a través de relacions amb institucions públiques i privades, fomentant la investigació tant en l’àmbit sanitari com tecnològic.
Captació de Fons per a la Investigació
Per impulsar els projectes de recerca, organitzem diverses activitats de captació de fons, com la participació activa en esdeveniments socials i de sensibilització. Un exemple destacat és el I Premi Catalunya d’Investigació sobre Malalties Visuals, celebrat el 2019, amb una donació de 25.000€. El projecte guanyador, presentat per la Barcelona Macula Foundation, va investigar el microbioma intestinal i oral en la degeneració macular associada a l’edat (DMAE).
Col·laboració en Projectes d’Accessibilitat
L’Associació Discapacitat Visual Catalunya també aposta per la creació d’eines tiflotecnològiques que millorin l’accessibilitat de les persones amb discapacitat visual. A més, promovem premis per incentivar els avenços en aquests àmbits. Ens solidaritzem amb altres entitats, dedicant esforços personals i econòmics per recolzar iniciatives amb objectius comuns, encara que es desenvolupin fora de Catalunya.


